En ny familjemedlem

Idag har vi fått en ny familjemedlem. En liten kisse på 4 månader som jag har döpt till Khaleesi. Hon är världens gosigaste katt och vill helst ligga i knät och gosa hela dagen. Jag visste ju inte hur Batman skulle reagera på att ett nytt djur kommer in i lägenheten som i princip är hans revir, så han fick vara instängd i buren (vilket inte var så roligt för honom). Elin och Izabel skulle komma över på eftermiddagen sedan så jag tänkte att jag skulle släppa ut Batman då och se hur det skulle gå och ha lite hjälp ifall det skulle bli helt knas. Men det blev inte som jag hade trott. Jag hade trott att Batman skulle vara jätterädd och att Khaleesi skulle vara den som skulle vara framåt och jaga stackars kaninen. Helt tvärtom! Khaleesi är jätterädd och Batman jagar henne och vill nosa och gosa. Det trodde jag verkligen inte! Men så himla skönt! 
 
Jag har sett en helt ny sida hos Batman. En superglad, äventyrlig kille som verkligen har saknat en kompis. Jag har inte sett honom så här glad innan. Jag är så glad att jag skaffade Khaleesi. Dem kommer bli bästa vänner, det ser jag redan nu. Vilken underbar dag! 
 
Vardagslivet | |
Upp